Hej alla glada

Dagen börjar alltid att jag måste väcka Elshwa, för hon brukar vilja sova fram tills kl 9 men nu när dagiset börjar 9 så måste jag alltid väcka henne en timme tidigare, så morgorna blir lite segt innan man får in rutiner. Det kommer nog gå bra. Elshwa tror att hon är stor och vill oftast leka med de stora barnen hehe de som är 3 år, och i den åldern helst om man är pojke då vill man brottas så på dagiset idag fick en kille som heter Adam för sig att brottas med min lilla tjej och det gick så fort sa dagisfröken att hon hann inte stoppa Adam, undrar hur det såg ut hahah. Ja ni på dagis kan allt hända igår ramla hon på en låda från en pall och fick ett märke på pannan och idag brottades en pojke med henne, hoppas det kommer gå bra lite orolig är man.
En annan sak jag blev irriterad på idag på dagiset var, ni vet vi har ju inskolning sedan i tisdags och ska ha det tills på fredag, men idag slängde fröknarna ut oss och lät oss sitta i personalrummet, men sedan när de hade ätit klart och de då går vi in till barnen och jag frågar, jaha har hon ätit något då säger hon njaaaa lite har hon väl ätit, och jag tittar på tallriken och ser att hon inte har rört maten. Då sa jag men varför sa ni inget, jag kunde ju komma och hjälpa henne, då säger dom men vad då vi måste ju sitta själva med dem. Och vet ni vad som irriterade mig mest det var dom här långa makaronerna inte skruvar utan raka skruvar ni vet dom stora, jag bara sa det att hon kan inte äta så stora bitar. Så jag gick hem med henne och mata henne hemma, och då minsann åt hon en tallrik. Hm de kankse inte orkar bry sig om vem som äter eller inte. Hoppas verkligen det går bättre framöver. Idag blir en slapp dag, för det regnar jättemycket.
Hoppas ni får en bra dag därute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0